Breaking dawn

Igår var jag på bio med mor och syster och såg inte vilken film som helst utan Breaking Dawn.
DON'T JUDGE. Det var faktiskt mor min som ville se den jag lovar jag är inget twilight fan! Svär! På gud och koranen och gamla testamentet!!!!!

MEN trots detta måste jag erkänna att den nådde långt över mina förväntningar. (förlåt) Satt bokstavligen och letade fel så jag skulle kunna skriva en bitter recension här sen men hittade inga. Tyvärr. Den var, helt ärligt talat, riktigt bra. Många filmer som man ser efter att man har läst boken har en tendens att bli lite fåniga och typ oepiska och kortfattade, jag tycker helt ärligt att många av Harry Potter filmerna känns så vilket är fett SAD för Harry Potter-böckerna är guds gåva till mänskligheterna, men denna film var jättekanonbra på det sättet och dessutom såg huset på Isle Esme nästan EXAKT ut som i mitt huvud jag vart helt omg holy maracony who'z been roting in my tankar liksom

Annars är jag fortfarande icke-twilight fan på alla vis. Still going strong. Är inte direkt Team Edward eller Team Jacob. Har svårt att bestämma mig liksom, en hunkvarulv med ansikte som ser ut som han har fastnat i en tryckpress eller en glittrande vampyr med hårig bröstkorg. Nej tack liksom.
Det enda jag har att anmärka på är att inte ens i den första scenen kunde Jacob behålla tröjjäveln på vilket kändes lite ironiskt på något sätt. Men annars riktigt bra, många jättefina scener och Bella är heller inte längre anorexiasmal najsprajs tycker jag. 4 av 5 toasters. Kanonkul.


Skrevs 2011-11-19 av Felicia

Började totalt asgarva av bilden. Ska se den i veckan!




Namn


URL/Blogg


Kommentar