Dan före dopparedan

Herregud! Denna kväll har varit mest kaos toppat med pepparkakor och en oändlig julspellista, metervis av presentpapper och tusen trassliga snören, prasslande påsar och varma kakformar, litervis med glögg i magen och söndergnuggade geniknölar efter allt julklappsrimmande. Men nu är allt klart!
Mamma och jag har rimmat hela kvällen, så nu sitter det väl genomtänkta (och några lite långsökta) rim på alla julklappar. Dessutom har vi med gemensamma krafter tyglat osammaerbetsvilliga presentpappersrullar och presentsnören som inte vill krulla upp sig.
Är så trött att jag nästan storknar. Vill bara lägga mig i sängen och somna på en gång. Fast det kan jag ju självklart inte. För det är ju trots allt dagen innan julafton. Men nästan!
Idag myser jag runt i ett linne av okänt ursprung, obligatoriska mjukisbyxor och duntofflor. Har ätit mig mätt på alldeles för många pepparkakor. Här är lite bilder.






Namn


URL/Blogg


Kommentar